Sivut

2013/12/21

Yksin

Siinä mä seison. Kaikkien niiden ihmisten keskellä.
Naurua. Juttelua. Tanssia. Musiikkia.
Niiden silmät loistaa. Niillä on niin hauskaa.

Joku vilkasee mua. Tekaisen pikasesti hymyn kasvoilleni.
Lähen kiemurtelee ihmisten välissä. Yritän löytää reittiä pois täältä.
Ahdistaa. Hymyilen jokaselle vastaantulijalle.

Vessassa tuijotan omaa kuvaani peilistä.
Miksi? Eikö tä lopu ikinä?
Lyhistyn wc-pöntön kannen päälle. Mun silmät on niin mustat.

Vessaan tulee muita. Kuulen ku niitten korot lyö lattiaa.
Mua itkettää, mut ykskään kyynel ei mun silmästä pääse ulos.
Oon niin yksin, että oksettaa.

Kohta mä löydän itteni ulkoota. Tuijotan mun lähellä seisovaa jätkää.
Ei silläkään siinä ketään oo. Tummat renkaat reunustaa sen silmiä.
Se tumppaa röökinsä ja käy istuun maahan.

Oon niin vitun säälittävä. Mitä mä mietin omaa paskaa elämääni?
Tolla on luultavasti asiat viel paskemmin.
Tai no ainakin mä ansaitsen tän kaiken paskan, toisin ku kukaan muu.

Se nostaa hihaa nähdäkseen mitä kello on.
Sillä on ranne täynnä pahan näkösiä viiltoja.
Musta tuntuu hirveen pahalta.

Se nousee ja lähtee laahustaan jonnekin.
Mun päässä pyörii.
Seuraavan kerran ku mä mitään tajuun, mä makaan kotona sängyssä - yksin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos sinulle ihanalle joka jaksoit käyttää aikaasi kommentoimiseen. <3