Sivut

2014/02/25

pakenenko mä täälä vain kaikkea

Mä en oikein tiedä onko tää osastolla oleminen mulle hyväksi vai ei. Ainakin mun syömishäiriö on alkanut oireilla taas entistä pahemmin, minkä luulen johtuvan siitä, että täälä osastolla on neljä ihan sairaan laihaa anorektikkoa, eikä tosiaan tunnu yhtään helpommalta olla normaalipainoinen kun heitä katsoo.

Toinen asia on, että vietettyäni osastolla nyt enemmän aikaa yhteen mittaan, niin olen huomannut, että täälä mun on jotenkin helpompi olla. Ei mun masentuneisuus mihinkään oo hävinnyt, mutta täälä mulla ei ole sellaista jatkuvaa tarvetta päästä pois. En oikein osaa sitä selittää, mutta siis kun muualla mulla on koko ajan sellanen olo, etten vaan pysty kertakaikkiaan olemaan, haluan vaan hävitä johonkin mahdollisimman nopeasti. Täälä mulla on jotenkin sellanen olo, että mun on helpompi vaan olla ja se kaikki paska mun päässä siirtyy täälä ollessa hiukan taka-alalle. Uskon tän kaiken johtuvan siitä, että täälä ollesa mä oon irti siitä normaalista maailmasta ja tavalliseta elämästä. Tuntuu, että täälä mä en tavallaan elä elämää. Tai siis että oon jokinlaisessa kuplassa, irti kaikesta normaalista. En osaa sanoa onko tää hyvä vai huono juttu, sillä aina, heti kun astun ulos osaston ovesta, se kaikki sama paska hyökkää salamannopeesti takaisin mun päähän. Taas tulee se olo, että mun on päästävä pois, mä en pysty olla. On vaan niin helvetin vaikee olla.

Tuntuu, että oon niin yksin tän kaiken kanssa. En osaa selittää kellekään sitä tunnetta, joka mun sisällä vallitsee, joten miten kukaan edes voisi pystyä ymmärtämään miltä musta tuntuu? Miten kukaan voi auttaa mua, jos ne ei pysty ymmärtämään? En vaan jaksaisi. Mä niin tahdon pois täältä. Mutta mä en voi lähteä. Mä en voi tehdä sitä mun perheelle. Mutta tä on vaan niin helvetin raskasta roikkua täälä toisten vuoksi. Tiedän, etten oo ainoo, joka niin kokee. Musta vaan tuntuu tää niin tyhmältä, sillä en ymmärrä miksi mun pitäis jäädä tänne, kun oon niin kamala ihminen.

2 kommenttia:

  1. Hienoo että sulla on osastolla siedettävämpi olo! Älä turhaa koita viedä siltä arvoa sillä että se on sidottu siihen paikkaan. Ehkä tunnet olosi turvallisemmaksi osastolla? Sehän on tosi hieno asia, sillä sehän todistaa siitä että kun ympäristö muuttuu helpommaksi niin sun olokin paranee : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin...en oikein tiedä. Tai siis kun ei mulla oikeestaan oo niinku parempi olo, mutta pystyy jotenkin olla paremmin. Tai en mä tiedä en osaa selittää. Ongelma on vaan se, että se on ainoa paikka maapallolla, jossa mä niin koen, enkä mä voi siellä loppuelämääni viettää...

      Poista

Kiitos sinulle ihanalle joka jaksoit käyttää aikaasi kommentoimiseen. <3