Sivut

2014/03/13

ei enää tyhjiä lupauksia, vaan vihdoinkin tekoja

Mä en tiedä ärsyttääkö mua tällä hetkellä mikään muu niin paljon kuin se, että mä teen itselleni jatkuvasti lupauksia, joita en kuitenkaan pidä. Lähinnä syömistä koskien. Tyhjiä lupauksia toinen toisen perään.


Tänne blogiinki oon ties mitä luvannu ja kirjotellu kuinka mä lopetan syömisen ynnä muuta. Esimerkiksi yhteen postaukseen kirjoitin "rupeen kumminkin kontrolloimaan mun syömisiä ihan tosissaan. Ykskään herkku ei mene mun kurkusta alas enää, se on varma! Ja syön ruokaa niin vähän kuin mahdollista. Leivän syömisen lopetan kokonaan. Se vaan turvottaa. Ainoo mitä mä näin alkuun saan syödä, on kaurapuuro sokerittomalla mehukeitolla ja raejuustolla. Ja se fun light mehu." Mut pidinkö tästä kiinni? Tuskin edes kahta tuntia. Siis oikeesti mikä helvetin järki siinä on, että mä uhoon tänne lopettavani syömisen ja selitän kuinka mä alan oikeesti nyt liikkumaan. Mut PASKAT. Mä oon silti edelleen tää sama paska, joka ei saa mitään aikaseksi, eikä pysty oleen ilman ruokaa.


Musta alkaa tuntuu, että oon ikuinen läskipaskaluuseri. Mulle on varmaan alkanu kehittyy bulimia, sillä mä syön ihan kaikkee turhaa ja sitten mä juoksen vessaan ja tungen pään pönttöön. Mä mätän sitä helvetin ruokaa suuhuni aivan liikaa. Muutenkin itken läskejäni ihan tarpeeksi, niin miksi ihmeessä mun pitää sitten syödä niitä itselleni lisää.


Mä oon miettinyt tätä painoasiaa aika paljon nyt muutaman viime päivän aikana. Välillä oon kattonu peiliin miettien, että ehkä mä en ookaan niin läski kuin mä luulen. Ehkä mä oonkin ihan sopiva. Voisin jopa olla itteeni tyytyväinen, kunhan saisin treenattua ittestäni hiukan timmimmän, mutta että ei mun tarveis laihuttaa. Suurimman osan ajasta mä kuitenkin oon sitä mieltä, että oon aivan liian suuri ja läski.

Mut siis hei ihan oikeesti. Kun mä kerran oon sitä mieltä, niin miksi ihmeessä mä en tee asialle mitään? Miksi mä vaan jatkan syömistä ja liikkumattomuutta? Oon niin väsynyt siihen, että ajattelen kuinka mä lopetan syömisen huomenna, maanantaina, ens kuussa, sit kun sitä ja tätä on ollu ensin jne. Ja että sit annan sitä ennen itselleni luvan syödä ihan mitä vaan "koska mä sit alan oikeesti tiukentaa syömisiä ja lopetan herkut". Mut kun sit ku tulee se päivä jollon mun pitäis lopettaa syöminen, niin enpä mä sitä sit lopetakaan. Keksin taas uuden tekosyyn sille, miks mun tarvii siirtää sitä päivää eteenpäin.



Oon päättänyt, että tähän tulee nyt muutos. En kestä tällästä pelleilyy enää. Mun on saatava paino alas. Mun on laihduttava. Mun on lopetettava tää jatkuva liikasyöminen. Mä yritän nyt tehdä lupauksen, jonka oikeesti pystyn pitämään. Mä hankin vihon, josta teen itselleni tsemppivihon. Kerään sinne motivaatiokuvia ja -lauseita. Kirjaan sinne mun edistymisen. Oon miettiny, että en seurais mun painoa, sillä mun vaa'asta on patteri loppu ja tiedän, etten saa siihen hankittua uutta mun saamattomuuteni takia. Toinen syy on se, etten mä osastolla kumminkaan pääse puntarille aamuisin. Enkä siis kyllä muutenkaan. Ajattelin, että vois olla parempi idea seurata edistystä mittanauhan avulla. Mittaisin aina aamulla reiden läskeimmän kohdan, pohkeen, lantion, vyötärön, rinnanympäryksen ja käsivarren paksuimman kohdan. Voi olla, että merkkaan tosin ylös niitä mittoja vaan viikon välein, koska niissä tuskin yhdessä vuorokaudessa tapahtuu mitään suurta ja ihmeellistä.

Mun uus paraskaveri, mittanauha.
(ei ole mun käsi. oliskin...)

En vaan oo saanu vielä päätettyä, että mikä olis järkevin keino alkaa laihduttaa. Oon miettiny, että asettaisin itse jonkun päivittäisen kalorirajan ja välillä olis paastopäiviä.

Muut vaihtoehdot:




Noissa on kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa.

Skinny girl diet vois olla kaikkein paras näistä. Siinä saa syödä jonkin verran kumminki, mutta ei mitään hirveitä määriä, joten voi olla, että se olis näin alkuun se paras vaihtoehto, koska oon kumminkin tässä nyt tottunut syömään ihan kunnolla, niin jos yhtäkkiä pudottaisin kalorit ihan tosi alas, niin en tiedä onnistuisinko pysymään siinä dietissä sitten. 

Toi healthy skinny girl diet olis sillai varmaan helpoin, mutta noi määrät näyttää kamalan suurilta. Siis joo, jos ton alottaa, niin eihän tota määrää oo pakko syödä, mutta tiedän, että jos mulla on mahdollisuus syödä ton verran, on hyvin todennäköstä, että sit syön myös oikeesti sen verran. Ja sit se, että mä meen sinne osastolle vielä tänään tai huomenna, niin ongelmaks tulee toi liikkuminen. Kun tossa pitää vähintään 3 kertaa viikossa liikkua puol tuntia, niin en tiedä kuinka se onnistuu siellä osastolla. Ei se nyt varmaan ois mahdoton juttu, ja tää on varmaan taas tota tekosyiden hakemista, mutta joo...

ABC dietti mua houkuttelis ihan kauheena, mutta kun tiiän, että jos yhtäkkii pudottaa kalorit noin alas tästä mitä oon tässä nyt kumminki jo aika kauan vetänyt, niin repsahtamisen vaara on ihan hirveen suuri. Tää vois olla ihan hyvä vaihtoehto sit sen jälkeen, jos ensin onnistun viemään jonkun toisen dietin, jonku vähän helpomman, ensin läpi.


No, mulla on tässä vielä muutama päivä aikaa miettiä, kun joka tapauksessa, päädyn mä sitten mihin tahansa vaihtoehtoon, niin alotan sen anyway maanantaina, ens viikolla siis. Jos päädyn johonkin noista dieteistä, enkä siihen omaan kalorirajaan, niin mä teen kyllä jonkun verran muutoksia siihen. Tai siis kun ens viikon perjantaina tiedän, että tulee mentyä ryypiskelemään, niin jätän alkoholista tulevat kalorit laskematta. En mä kumminkaan niin usein juo alkoholia, että se jotenkin ratkaisevasti tulis vaikuttamaan tuloksiin. 


Teen mahdollisesti oman sivunsa tälle dietti hommalle, muttaa saa nyt nähdä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos sinulle ihanalle joka jaksoit käyttää aikaasi kommentoimiseen. <3